22 March 2013

Η κονσόλα που ήθελε να γίνει tablet


Μάντεψε για ποια συσκευή μιλάω. Έχεις 3 ευκαιρίες... Λοιπόν, κάποιες εταιρείες απλά δεν καταλαβαίνουν την αγορά, πλέον. Επειδή κάποια εποχή έπιασαν τον παλμό και ανέβηκαν στην κορυφή, νομίζουν ότι ακολουθώντας για πάντα την ίδια στρατηγική θα έχουν τα ίδια αποτελέσματα. Έλα όμως που (προφανώς) δεν ισχύει αυτό. Κάποτε στην αγορά του gaming κυριαρχούσε η Nintendo. Γιατί είχε βγάλει κάποια ομολογουμένως τέλεια platformers, και αξιόλογες παιχνιδομηχανές που έγραψαν δικαίως ιστορία.


Και μετά... ήρθε το Playstation και έφερε τα πάνω κάτω. Αναλογικά controls, 3D γραφικά, CD αντί για cartridges... Έτσι πέρασε η εποχή του N64 και ξαφνικά οι ιθύνοντες της Nintendo έπαθαν εγκεφαλικό. Γιατί δεν εξηγείται αλλιώς το GameCube. Με πολύ κατώτερων προδιαγραφών hardware και τα «αστεία» CD των 8 εκατοστών. Όπως ήταν φυσικό, κατατροπώθηκε ασυστόλως από το PS2, ακόμα και από το Xbox, που ήταν μόλις «νεογέννητο».

Εκεί που είχαμε αρχίσει να ανησυχούμε, έφτασε στην επόμενη γενιά το Wii. Με σαφή επιμονή στις κατώτερες προδιαγραφές του hardware, αλλά φέρνοντας ένα νέο και ειλικρινά πρωτότυπο trend, που άλλαξε τα δεδομένα στο gaming και το οποίο μάλιστα αντέγραψαν οι Sony και Microsoft, η κάθε μία με το δικό της τρόπο. Δεν ήταν ανταγωνιστικό, αλλά καθιερώθηκε ως το απόλυτο εναλλακτικό.

Και φτάνουμε στη νέα γενιά, με το Wii U. Εδώ όμως χάλασε η συνταγή, γιατί περιλαμβάνει όχι μόνο κατώτερο hardware (οποία έκπληξις) αλλά δεν κάνει ούτε κάτι πρωτότυπο. Ουσιαστικά όχι μόνο αντιγράφει τα tablets, αλλά -ακόμα χειρότερα- προσπαθεί να τα ανταγωνιστεί!  Με resistive οθόνη αντί για capacitative, με τραγική αυτονομία, και με software-σαλιγκάρι που δίνει την εντύπωση ημιτελούς δουλειάς.


Σαν ιδέα, ένα χειριστήριο που συνδυάζει τις δυνατότητες ενός συμβατικού gamepad και ενός tablet δεν είναι άσχημο. Στην πράξη όμως, ή τέλος πάντων στη συγκεκριμένη υλοποίηση, πάσχει. Είναι ακριβότερο και τεχνικά υποδεέστερο από τα περισσότερα Android tablets (το iPad είναι για «Μπρούκληδες» και τα Win8 / WinRT tabs προσπαθούν ακόμα να βρουν την ταυτότητα τους).

Εκτός αυτών, τα app stores έχουν ένα σωρό από εκπληκτικά 3D games που ντροπιάζουν τις κονσόλες της προηγούμενης γενιάς (ναι, αυτό είναι θετικό - μη σε μπερδεύει το «προηγούμενης»). Η Nintendo από την άλλη πλευρά, επιμένει να ανακυκλώνει μία χούφτα από franchises, τα οποία αν και επιτυχημένα, είναι πλέον... βαρετά! Δηλαδή πόσες διαφορετικές ντουζίνες εκδόσεων του Mario μπορείς να παίξεις πριν θελήσεις να προχωρήσεις σε κάτι καινούργιο; Αλλά ακόμα και αξιοπρεπείς νέοι τίτλοι, όπως το Zombi U, δεν αρκούν για να σώσουν την κατάσταση.


Τώρα η εταιρεία έχει δύο επιλογές. Πρώτον, μπορεί να κρατήσει την ιδέα και να πετάξει τη συγκεκριμένη υλοποίηση, κατασκευάζοντας επιτέλους ένα τεχνικά άρτιο Wii U. Δεύτερον, μπορεί να εγκαταλείψει τελείως το υβρίδιο ταμπλέτας και gamepad, και να ασχοληθεί αποκλειστικά με τους αισθητήρες κίνησης. Να εξελίξει δηλαδή ακόμα περισσότερο το original Wii, λαμβάνοντας φυσικά υπ’ όψη τα στοιχεία που φέρνουν στο τραπέζι το Move και το Kinect.

No comments:

Post a Comment